Familj på 5!

Nu är graviditeten till ända så nu är vi en 5:a =)
Ja nu är våran lille Balder här äntligen.
Med en tuff början å ett tuft slut så har allt varit värt de..


Lilla Balder 3 dagar gammal Han vägde 3698g och var 52cm lång.


Stolt Storebror mina favvo killar.

Ja så här gick det alltså till.

Den 22 dec åkte jag in till stan för att handla den sista julmaten men han knapt komma in i affären förren jag kände mig akut bajsnödig precis som när man är dålig i magen, och vips så bajsade jag på mig :( sen kände jag att det rann fram skyndade mig till Toan och efter olyckan att jag tvättat mig och bytt kläder så insåg jag att de var fram de kom, lille Balder hade bajsat i vattnet. Vart livrädd då jag hört att om bebisar bajsar så är de inge bra.
Vi skynda upp på förlossningen och ja jag vart kopplad till en ctg kurva.
men bebis mådde bra men vart kvar på förlossningen i alla fall.
Sen så gick i alla fall vattnet.  så natten mellan den 22 och 23 dec spenderades på fölossningen sen natten mellan den 23 och den 24 dec spenderades på vårdhotellet och natten mellan den 24 och 25 dec vart jag igång satt med nån form av gel som ska göra livmodertappen mjuk och mer mogen efter det så satte dem in en balong kateter som åkte ut på första dragningen sen gick de väldigt fort.
04.02 Va våran lilla kille ute och vilken befrielse..
Han hamnade på neonatal avd påg av lågt socker och att han började få lite svårt med andningen så han fick en sepap (andningsmask) som hjälpte han att blåsa lite luft i lungorna.

Lill skrutt.

Ja så sen var vi på neonatalen, men det gick ganska fort för lillen att återhämta sig men de var endå jobbigt att vara där då jag knapt fick nån sömn pga att sängarna var så otroligt obekväma men men så va ganska trött och slut och vips så slog ju även hormonerna igång så dem rusade i kroppen.
Vilket va ganska jobbigt, så var det en i min närhet som vi alla älskar som pratade med mig och satte igång tankarna men till min lättnad och mitt övervägande så insåg jag att hen hade fel, för allt handlade om hormonerna som sprudlade just då. :D men i bland kan de vara bra att nån sätter igång tankarna på en. :D Älskar dig du vet vem du e <3

Nu är vi hemma på natt permiss och allt känns undernbart, så nu har vi min nya familj på 5 hur mys och bra som helst..

Ska snart äta middag och ge liten mat men ni får hade bra.

Här fick ni en kort sammanfattning av hur allt startade :D

Kommentarer
Postat av: Pernilla Wallette

Men åhh, guud så söt och vilken fin tomtebild av lille Balder. Det var den finaste julbilden jag sett.



GRATTIS till den nya världsmedborgaren, kraaam nilla

2011-12-29 @ 22:29:23
URL: http://ekdungen.blogspot.com
Postat av: Tania @ Piccante

Härligt att det gick bra!



God fortsättning :)

2011-12-30 @ 22:45:58
URL: http://piccante.se
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Grattis till lille Balder.

2011-12-31 @ 07:04:47
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Elin

Stort grattis till ditt lilla underverk! :)

2011-12-31 @ 07:46:23
URL: http://baksakens.blogg.se/
Postat av: Micaela

Stort GRATTIS!!!!

2011-12-31 @ 18:56:44
URL: http://micalela.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Oja det är det :) Vilken sötnos! :)

2012-01-05 @ 22:09:46
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Susan med mini i magen- England

Stort Grattis! :)

2012-01-16 @ 20:23:20
URL: http://silee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0