Gravdiabetes!

Ja på födelsedagen fick jag ett mindre roligt samtal av diabetes Läkaren, hon ringde och talade om att hon tyckte mina värden va lite för höga speciellt på morgonen så jag skulle få börja med insulin.
Ja detta känndes som ett hårt bakslag då jag är nål och sprut rädd men de är ju ett måste för barnets och min skull.

Igår kväll skulle jag ta första sprutan ja det tog ca 30-40min att sticka mig själv men efter mycket om om men så klarade jag de hehe snacka om att jag var STOLT över mig själv :D i morse gick det lite bättre men tycker fortfarande inte direkt om det men ja det är ju förhoppningsvis övergående efter grav så får väl se det så.

Jag skulle börja med 4 enheter morgon och 4 enheter kväll.
ja som sagt vi får väll se vart detta slutar.

Annars förutom att jag fått en jädra hosta så mår jag ganska bra bebis rör sig mer och mer och det är så härligt :D

Kan ju säga att jag är i vecka 30+0 i dag det ni ;D hihi nu är de inte långt kvar, tycker bara att veckorna kutar snabbare än blixtar förbi.

Kommentarer
Postat av: Micaela

Usch för diabetas! Hoppas du mår bra iallafall!Jag börjar fundera på att sluta jobba tidigare, tror det är det bästa..:( kram

2011-11-14 @ 15:13:22
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0